Hoe een bouwbedrijf in 5 stappen meer klusjes van klanten kan krijgen

Elke ondernemer weet dat hoe minder werk er naar binnen gehaald word, hoe minder geld er binnen komt. Om een bedrijf succesvol te houden is het daarom van belang dat er een constante stroom is van klantenwerving en werk dat naar binnen gehaald moet worden. Hier volgen 5 stappen om meer werk van klanten te krijgen.

1. Mond tot mond

Een oude en simpele manier om werk binnen te krijgen is om familie, vrienden en kennissen te betrekken bij het bedrijf door ze te op de hoogte te houden van de bedrijfsactiviteiten. Voorbeelden en afgemaakte klusjes van het werk laten zien zodat zij weten waar zij terecht kunnen zijn in geval zij die nodig mochten hebben. Zij kunnen het bedrijf ook aanbevelen wanneer iemand een bouwbedrijf nodig heeft. Bestaande klanten die het bedrijf aanbevelen kunnen ook beloond worden door ze een korting te geven. Een kaartje op verjaardagen of een klein geschenkje op kerst is extra aandacht die zeer word gewaardeerd door bestaande en/of vaste klanten. Gewaardeerde klanten zijn klanten die terug blijven komen.

2. Naar buiten treden

Er zijn heel wat evenementen zoals woning en bouw beurzen waar er een stand gehuurd kan worden. Zo komt het bedrijf op de markt en krijgt het meer bekendheid. Een publieke stunt zoals het sponsoren van een evenement of gratis een klusje doen voor een organisatie binnen de gemeente kan ook voor heel wat bekendheid zorgen.

 3. Sociaal netwerken

Tegenwoordig heeft een ieder bereik tot internet. Iedereen is wel te vinden op facebook, twitter, instagram, snapchat en linkedin. Dus waarom het bedrijf ook niet? Het bedrijf is zodoende makkelijker te vinden en hierdoor makkelijker bereikbaar. Het bedrijf valt zeker meer op hoe actiever het is op social media. Beeldmateriaal, promos en acties kunnen geplaatst worden op de profielen en zodoende kunnen er meer klanten aangetrokken worden.

4. Promotie

Het logo van het bedrijf naar buiten brengen is ook heel erg van belang. Hoe meer mensen geconfronteerd worden met het logo van het bedrijf, hoe meer mensen zich vasthouden er aan. Het logo kan op verschillende manier gebruikt worden. Het kan geplakt worden op de wagens van het bedrijf, het kan bedrukt worden op het uniform en op dagelijkse kleding. Naast het logo is het ook belangrijk om te lopen met visite kaartjes dus ten alle tijden kunnen worden gegeven aan bestaande en potentiele klanten.

5. Klanten service

Wat een bedrijf apart maakt van zijn concurrenten is veelal de klantenservice. De relatie met klanten maakt een heel groot verschil uit. Bereikbaarheid en klantvriendelijkheid voor de klant is belangrijk. De klant moet op het bedrijf kunnen rekenen, bij fouten moet er oplossingsgericht te werk gaan, goede communicatie zijn wat het bedrijf laat uitschieten boven alle andere.

Deze aanpak kan natuurlijk helpen bij het verwerven van nieuwe opdrachten voor het bedrijf maar het is ook goed om te onthouden dat investeren in verbetering alleen maar goed is voor het bedrijf en durven te kiezen voor verandering.

Leave a Reply

Your email address will not be published.